WALIMAH DI PULAU PINANG

Nenek tercinta kat Bagan Ajam

Nenek tercinta kat Bagan Ajam

13 Disember 2008 lepas, kami satu keluarga konvoi ke Pulau Pinang. Memang best. Macam-macam ragam. Ye lah, sepupu semua still budak-budak. Penat melayan. Kenduri walimah ini, adik ipar Mak Teh kat Seberang Jaya (belum masuk Pulau lagi). Alhamdulillah, walimah semua selamat. Selamat pengantin baru.

Dua hari kami di Pulau Pinang. Hari kedua, kami masuk pulau. Pak Teh ketuai konvoi ke Baru Feringghi. Sempat juga aku rendam dengan air laut yang masin. Actually, kawasan yang kita orang mandi ini kawasan Tragedi Tsunami dulu. Memang seram dan terharu pun ada. Sempat juga tengok penempatan baru mangsa Tsunami yang berdekatan dengan Masjid Terapung (macam masjid kat Kuala Terengganu pula).

Untuk korang, aktiviti bersama keluarga perlulah kita buat sebab sedikit sebanyak boleh kenal ragam dan saling memahami antara lain. Lagi-lagi, ramai budak-budak yang ikut. Memang letih. Dengan ada yang nak lemasnya, hilangnya dan macam-macam lagi. Kenangan betul.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s