Langkah Pertama Selesai

6 November 2008, tepat jam 9.00 pagi aku berjaya hadir menduduki peperiksaan kertas pertama di DP 1-FSU bagi semester pertama sesi akademik 2008/2009 kali ini. Kertas Networking And System Administration ini aku telah cuba sedaya upaya untukmemahaminya. Alhamdulillah, hampir separuh keyakinan tanda boleh jawab berjaya aku lepaskan. Aku berjaya kekal di dalam dewan peperiksaan selama 3 jam durasi kertas peperiksaan ini, walaupun ada satu soalan aku tersalah buat kali keduanya (geram betul).

Kesimpulannya, pengekalan momentum emosi haruslah dikekalkan sebaik mungkin sehingga selesai menjawab peperiksaan. Aku yakin walau sedikit kita berusaha (walau sepatah sahaja dapat kita faham dan hafal), percayalah akan dibalas juga usaha yang sedikit itu. Ilmu ini milik Allah dan mohonlah pada-Nya supaya Dia memberi ketika kita memerlukan lagi-lagi di dalam dewan peperiksaan yang senyap sepi itu.

Akhir kalam, moga maju jaya buat kawan-kawan. Ingatlah, ilmu itu lebih daripada apa yang dicatat atas kertas putih jawapan itu.

Leave a Reply

