MAK DAN AYAH TAK SIHAT

Semalam aku dan rakan universiti hadir majlis berbuka puasa di PICC Putrajaya anjuran KPT. Memang nikmat berganda. Banyak sangat makanan yang ada. Risau pulak bila melihat rakan-rakan yang makan tak kenal erti berhenti!

Alhamdulillah, selesai sahaja berbuka (kurma dan air sirap sejuk), solat maghrib (makanan berat selepas solat maghrib), solat isyak dan tarawih (8 rakaat). Tiba-tiba masuk satu mesej daripada adik perempuan aku yang keempat, si aisyah. “Slm, hjg minggu ni tk ada org blk umah ke? utk mklmn, kedua ibu bapa anda tdk sht…”.

Terus aku tersentap sekejap. “Allah, perolehilah kesihatan kepada mak dan ayah, amin…”. Mak yang mula sakit minggu lepas, mungkin tersilap makan masa berbuka. Adik si angah pun sama sakit dengan mak masa tu. Memang risau aku dibuatnya. Risau sangat-sangat. Jadi, aku bercadang balik hari ini. I’allah selepas solat zohor.

” Ya Allah, engkau beri sembuhlah ke atas mak dan ayah, Ya Rabbal ‘Alamin…”

2 thoughts on “MAK DAN AYAH TAK SIHAT

Leave a Reply

